
Obyčejně počínání pružiny je takové, že pružina pracuje přiměřenou velikosti její výchylení z klidové pozice a ve směru naproti této výchylení. Nejsnadnějšší je napsat, že pružina je mechanismus využívaný k zachycení a zvětšovaní sil, zeslabovaní rázů a chvění.
Nejfrekventovanějí tažné pružiny mohli bychom nalezt v všelijakého typu dopravních prostředkách. Kdy odemknete kryt svého automobilu chvatně zpozorujete několik průžin, diky kterým Váší auto může schopně pracovat. Pozoruhodné je to, že tažné pružiny jsou velmi závažné rovněž na příklad ve dveřích, a myslíme zde o zvláštním typě dveří, tzn. o garážových vratách. Je to velice interesantní případ použití takových pružin, poněvadž tažné pružiny tvoří celou strukturu.
Pera jsou situované vertikálně a podél celého křídla garážových vrat a tím také formují potřebnou protiváhu pro snadné a nezátěžové ovládání. Tyto tažné pružiny pracují pomocí jednoduchého soustrojí kladek. Pokud vrata jsou uzavřene pružiny tažné jsou nanejvýš napružené. Obvykle pružiny tažné v garážových vratách jsou vyměřené na užívání kolem 15 tisíc cyklů, a to znamena okolo 10 let užívání. Je to jenom jedná z spousta věcí, které používají per tažných. Jsou one trošku meně známé pro normálního člověka, ale lidé, kteří mají zaujetí o techniku jistě budou vědět jak vypadají a kde můžeme použit takových pružin.
Stejně jak v případě pružin tlačných musíte naležítě starat se o kondice pružin tažných. Nejdůležitější je použivaní mazacího oleje. Ochrání to pera před korodovaním a díky tomu budete mohli dlouho a výborně jí použivát.